Friday, February 25, 2011

maharaja lawak


Paling kelakar antara semua

MENCARI juara antara juara adalah matlamat program terbaru Maharaja Lawak yang bakal bersiaran setiap Jumaat, jam 10 malam bermula 1 April ini menerusi Astro Warna (saluran 132) dalam Pakej Mustika.

Selepas Raja Lawak mencapai kejayaan cemerlang hingga masuk musim kelima, Astro Prima memikirkan mekanisme untuk memartabatkan pelawak tempatan dengan menghasilkan program yang menawarkan hadiah lumayan sebanyak RM300,000.


Pengurus Saluran Astro Prima yang juga merangkap Pengurus Saluran Astro Warna, Nizam Sani, berkata, program yang akan diacarakan AC Mizal ini bagaimanapun menampilkan format berbeza menyaksikan undian bukan sepenuhnya ditentukan penonton tapi turut ditentukan juri profesional dengan nisbah 50/50. Katanya, inilah masa yang sesuai untuk himpunkan semua finalis musim pertama hingga kini untuk rebut hadiah ditawarkan. "Kami berjaya kumpulkan semua mereka kecuali Along, Angah dan Azrul yang terikat dengan komitmen lain. Format yang ditampilkan memang macam Raja Lawak, tapi kami akan tampilkan tema tertentu. "Kami juga beri kebebasan untuk mereka bergabung dalam sebuah kumpulan. Mereka bebas pilih sesiapa pun asalkan memenuhi kriteria ditetapkan iaitu mestilah finalis Raja Lawak dan setiap gabungan hanya menampilkan tiga orang," katanya pada sidang media Maharaja Lawak baru-baru ini.

Peserta yang bertanding secara solo ialah Alex (Alexander Ahat), Amir (Mohammad Amirullah Azmi), Jihan (Nuur Jihan Musa) dan Nabil (Ahmad Nabil Ahmad). Peserta berkumpulan pula ialah Jozan yang dianggotai Johan (Mohd Yazid Lim Mohd Aziz dan Zizan (Mohd Razizan Abdul Razak), Kecik & Idlan (Wan-Safuan Madeaming, Achoe-Mohd Ilham Rusdy dan Idlan-Khairul Idlan Abd Razak), Sepah (Mamat -Mohd Noor Murad, Jeff-Mohd Nadzri Zainal Abidin dan Shuib-Shahmira Muhammad), XN3 (Norazhar Buyong dan Mohd Fahdil) dan Yus & Taukeh (Yussry Edoo dan Zamatul Amri Zakaria). Tiga lagi tempat akan diisi finalis Raja Lawak 5 yang akan berakhir tidak lama lagi.


Melihatkan senarai peserta, seperti dapat diagak, Jozan, Sepah, Kecik dan Nabil mempunyai kelebihan untuk muncul juara kerana aktif dalam bidang seni. Tambah lagi Jozan, kerana Johan dan Zizan turut mengacara Raja Lawak. Bagaimanapun, Nizam menafikan tanggapan itu kerana katanya semua peserta mempunyai peluang untuk menang.


"Hampir semua mereka ada program sendiri dan bergiat cergas dalam seni. Jadi peluang sama rata. Bezanya sejauh mana populariti program itu di mata peminat. Bagaimanapun, kami akan menyiarkan semua footage aksi mereka sebagai cara untuk kembalikan ingatan peminat.

"Kami tiada masalah jika Jozan kalah di tangan peserta lain kerana ini pertandingan. Kami lihat semua peserta sudah teruja dan mula buat persiapan. Tiga orang juri nanti akan bertanggungjawab untuk menilai persembahan peserta berdasarkan kriteria ditetapkan iaitu kelucuan dan elemen jenaka dalam sesebuah persembahan, keaslian dan kreativiti serta bakat dan kemahiran lakonan yang paling menyerlah," katanya.


Nizam bagaimanapun enggan memberitahu siapa juri terpilih dan menjelaskan identiti mereka hanya akan diketahui pada minggu pertama Maharaja Lawak pada 1 April nanti. Pemenang tempat kedua Maharaja Lawak akan menerima RM200,000 manakala tempat ketiga RM100,000.

Johan dan Zizan ketika ditemui menafikan bergabung kerana semata-mata mahu menang. Mereka pilih untuk bergabung kerana berasakan wujudkan keserasian apabila sering bekerjasama dalam karier.


"Apa saya buat Johan boleh bantu dari belakang. Inilah kelebihan apabila bekerjasama. Kami bukan kejar kemenangan tapi sebaliknya masuk atas jenama Jozan. Astro yang tentukan mana-mana peserta yang sesuai bertanding. Saya pernah tampil solo sebelum ini, tapi berasakan lagi kuat bila ada Johan," kata Zizan.


Johan pula berkata, menang atau kalah perlu diletak tepi dahulu kerana mereka mahu menyahut cabaran program ini. Jika ditakdirkan mereka tersingkir awal pun tapi dalam keadaan kelakar, mereka menerimanya dengan hati terbuka. Mereka juga tidak memikirkan mengenai saingan peserta lain sebaliknya mahu memberikan persembahan terbaik serta boleh mendidik masyarakat.


Pendapat Jozan dipersetujui Sepah yang berkata tiada gunanya menjadi juara jika tidak tampilkan persembahan kelakar. Yang penting mereka tampilkan persembahan yang terbaik dan boleh diterima penonton.


"Kalau teruk kena kritik dengan juri pun kami tak kisah kerana kami tak sedar kelemahan sendiri. Hanya juri yang nampak. Komen mereka pasti akan memantapkan lagi lawak kami," kata mereka yang sanggup menolak tawaran berlakon kerana menumpukan pada Maharaja Lawak. Sementara itu, Jihan pula awalnya berbelah bagi untuk bertanding kerana dia satu-satunya wanita dan berasa rendah diri. Namun apabila difikirkan semula, inilah peluang baginya untuk muncul semula di mata peminat.


"Saya bermula sebagai peserta solo, jadi biarlah saya terus tampil solo. Tak dinafikan saya berasa gentar tapi akan tunjukkan kuasa wanita dalam pertandingan ini. Sebenarnya saya lebih suka tampil solo kerana jika buat salah, pasangan saya takkan tuding jari sebagai punca kekalahan itu," katanya jujur.


jozan

sepah

kechik & idlan

jihan

10 comments:

PReDicToR said...

sokong jozan...lalalala~

Cik ira said...

predictor..: btol 2.. sokong jozan.. hehehe.. tp mmg % dieorg nk mng tinggi

Anonymous said...

aq tahu mesti yus menang~~hak3

Cik ira said...

sape yus 2??

Anonymous said...

aku sokong jambu...undi jambu k...lawak internasionale....hehehehe....sokong jozan dan sepah gak!!!!!!!

Anonymous said...

JAMBU!!! JAMBU!!! jia you!!! jia you!!!

Anonymous said...

[url=http://abcwatches.co.uk/]fake watches[/url]

omega seamaster de ville
high quality swiss made replica watches
replica watches review sites
swiss made replica watches review
rolex 1675 sale

http://glob24.co.uk/

Anonymous said...

Click on "Net Tethering", click "On", and you
are now able to tether.

My homepage ... http://gong7zoo.wordpress.com/2014/04/16/installous-solutions/ (doo.lu)

Anonymous said...

0 or later, and many criminal case cheat
more. Now for the North is actually a cross-platform variant, but will it take center stage as the selection is broken down into categories, such as: new games.
Gamers who are interested in playing mobile games.

It is not just one finger.

Feel free to visit my web-site farmville 2 country escape cheat engine download

Anonymous said...

nike dunks
birkin bags
yeezy boost 350
bape outlet
golden goose sneakers